Oblast záplav
série manipulovaných fotografií,
digitální tisk, dibond
80 cm x 120 cm
2007
Overflow area mohou na první pohled připomínat pohledy do krytých bazénů. Když je po zavírací době, vypadají veřejné plovárny právě takto. Hladina se vlní v průvanu
a zrcadlí obložení stropu. Haly na fotografiích Terezy Severové nejsou určeny pro plavání, jsou zatopené a jejich původní funkce není zřejmá – možná je veřejná, možná výrobní. Samozřejmě se jedná o digitální montáže. Vystaveny na Praguebiennale 3 v bývalé tovární hale v pražském Karlíně měly Overflow area ještě jiný, konkrétnější kontext. Právě Karlín nejvíce zasáhla povodeň v roce 2002. Pro návštěvníky obeznámené s těmito událostmi byly Tereziny tisky naplněny nepříjemnou vzpomínkou a hrozbou. A přestože v nich dominuje impresivní půvab, zároveň připomínají, že záplava je apokalypsou.
z článku pro časopis Fotograf, Jiří Ptáček